“Man patika viss. Nebija nekā tāda, kas nepatiktu. Ļoti laba doma bija par mājas darbu, manuprāt, tas bija ļoti jautri un saliedēja kolektīvu. Savukārt, darbnīcas, ko gatavoja skolotāji, bija skolēniem gan izglītojošas, gan sagādāja prieku”.
Valodu dienas atklāšanas daļā vispirms Klaunu muzeja saimniece Ilze, izsaucot runātīgākos skolēnus, lūdza nolasīt dzejoļus dundžiņu mēlē ar īpašu ierīci mutē, turpinājumā katra klase no piektās līdz divpadsmitajai izrādīja mājas darbus “Valsts kultūra”. Skatītājus priecēja ugunīgās spāņu dejotājas, bet vēršus izaicināja bezbailīgie toreadori no 5.klases. 9. un 10.klase “uzbūra” Ēģiptes un Indijas tradīcijas un tūristu iecienītākās vietas, bet 6.a klases kolektīvs centās pārliecināt, ka Itālijas pica un makaroni ir gardākā izvēle. Iespaidīgi apaļie sumo cīkstoņi, populārs hīts, geišas “nāca” no 8.klases, mistera Bīna, viņa slavenā lācīša, karalisko personu, Džastina Bībera un tik atpazīstamas tējas baudīšanas tradīcijas attēlošana lieliski izdevās 12.klasei. Ar krāšņiem tērpiem, dejām, kareivju cīņām, faktiem par Ķīnu, Danielas un viņas mammas Kristīnes gatavoto pūķi izcēlās 7.klase, bet 6.b atveidotais suvenīrs no Krievijas Matrjoška (Asnates mammas veidots) un tautas deja “Kaļinka ” ar Agneses sešgadīgā brāļa piedalīšanos nevienu neatstāja vienaldzīgu. Mājas darbus vērtēja kompetenta žūrija – skolas direktore Inguna Gruzniņa un informātikas skolotājs Vilnis Zarakauskis – un par 11.klases afrikāņu cilšu melnādainiem dalībniekiem izteicās: “Kas to zina, kad vēl nāksies redzēt tādas personas!” Skolēni atsauksmēs atzina, ka “mājas darbi saliedēja klasi”. “Man parādījās drosme uzstāties, jo sākumā negribēju, taču vēlāk pārvarēju savas bailes.”
Dienas nākamā aktivitāte – 7 darbnīcas. “Ļoti patika vācu beķereja ”Breczel”. Gatavojām sāļos ūdenskliņģerus. Tie bija tik gardi!” “Dzejniece Maija Laukmane daudz stāstīja par dzeju, tās veidiem un to, kā to radīt.” “Es vēlētos, lai nākamgad varētu iet uz vairākām nodarbībām, jo bija grūti izšķirties, kur pierakstīties, jo vēlējos apmeklēt visas.” “Man patika darbnīca, kur biju es, jo mums bija kaligrāfija, un es varēju iemācīties rakstīt citādāk kā ikdienā. Paldies, Santa!” “Skolotāji bija labi visu izplānojuši. Bija interesanti uzzināt par dažādām valstīm.” “Iepazinu Ukrainas kultūru. Ja man tagad būtu jāstāsta par to, es to noteikti varētu izdarīt bez problēmām.” Par to paldies Jana un Janas mammai Jūlijai! “Lielbritānijas darbnīcā man vislabāk patika darboties grupās, nogaršot ēdienus.” “Uzzināju, ka angļiem garšo tēja ar cepumiem, kā radās sendvidžs, bet Āfrikā ir ap 2000 valodu.” “Man nepatika starpbrīži, jo tad nebija ko darīt” “Man patika, ka darbnīcas bija tik dažādas.”
Dienas turpinājumā visas klases noskatījās filmu k/t “Auseklis”. “Filmas skatīšanās, manuprāt, bija ļoti laba ideja. Ja Valodu dienu rīkotu arī citus gadus, tad filmas skatīšanās būtu jāsaglabā kā tradīcija.”
Noslēgumā pēc darbnīcu prezentācijām katra klase saņēma diplomus un gardas balvas. Tās nesteidzīgi baudot un pārrunājot piedzīvoto kopā ar skolotājiem, skolēni nemaz negribēja doties projām. ”Domāju, ka Valodu svētki būtu jāsvin katru gadu, bet labāk tomēr divreiz gadā.” “Es šajā dienā jutos ļoti labi, jo viss apkārt bija pozitīvs.” “Diena pagāja ātri, un radās jauni iespaidi.” “Šī diena bija ideāla! Nevaru sagaidīt nākamo!” “Man ļoti garšoja kliņģeris!” “Liels paldies skolotājām – Allai, Anetei, Aijai, Maijai, Santai, Kristīnei, Lienītei – par iespēju piedalīties šādā lieliskā Valodu dienā!”
Un, neskatoties uz to, ka Valodu diena ilga gandrīz astoņas mācību stundas, skolēni atzīst, ka tā varētu būt vēl garāka. “Mājas darbiem jāpagarina laiks līdz 6 minūtēm.” “Darbnīcu prezentācijām mazliet ilgāku laiku, lai varētu vairāk pastāstīt.”
Uz tikšanos nākamajos Valodu svētkos!